Niesławny incydent, kiedy ogromny kontenerowiec Ever Given w marcu ubiegłego roku zablokował ruch na 6 dni i wstrząsnął rynkami żeglugowymi, zmusił władze Egiptu do pracy nad udrożnieniem Kanału Sueskiego.
Egipt pracuje obecnie nad projektem udostępnienia dodatkowych 10 km dla ruchu dwukierunkowego, przy jednoczesnym poszerzeniu i pogłębieniu kanału o kolejne 30 km. Poszerzenie całej długości drogi wodnej łączącej Morze Czerwone i Morze Śródziemne byłoby zbyt kosztowne, jednak odcinek dwukierunkowy zostałby przedłużony z 75 km do 85 km.
Po zakończeniu prac czas przepłynięcia przez kanał wynosić będzie około 11 godzin.
Druga faza projektu polega na poszerzeniu 30-kilometrowego odcinka rozciągającego się na południe do ujścia kanału poprzez wykopanie 40 m od jego wschodniej strony. Część, na której "stanął w poprzek" kontenerowiec Ever Given również zostanie pogłębiona o 1,8 m. Projekt o wartości 191 milionów dolarów zostanie ukończony i zainaugurowany do końca czerwca 2023 r.
(shippingnews)
Commenti