Biuro Najwyższej Rady ds. Regulacji Mediów Egiptu postanowiło zaprzestać nadawania reklamy komercyjnej firmy bieliźnianej. Stało się to po zgłoszeniu "naruszeń moralnych".
Najwyższa Rada ds. Regulacji Mediów wyjaśniła w komunikacie, że "reklama narusza standardy określone w przepisach.
Reklama wzbudziła niezadowolenie opinii publicznej, zwłaszcza Syndykatu Medycznego, z powodu treści, które są "sprzeczne z moralnością i etyką egipskiego społeczeństwa, a także naruszają publiczną moralność i gust".
W oświadczeniu wskazano, że reklama narusza kodeks etyczny, który stanowi, że nie należy być poniżanym przez ludzi.
Oto reklama, która wywołała tak duże kontrowersje w Egipcie...
Zauważono też naruszenie kodeksu utworów reklamowych, w szczególności klauzuli, która stanowi, aby "nie używać nieprzyzwoitych słów i wulgarnych dialogów". Reklama narusza też artykuł stwierdzający, że "używanie słów, które ranią uczucia publiczności jest naruszeniem, które wymaga nałożenia kary na naruszającego".
W filmie reklamowym pielęgniarka prosi pacjenta o zdjęcie butów i wejście na stół. Zauważa, że jego skarpetki wydają się podarte. Następnie prosi pacjenta o zdjęcie koszuli. Okazuje się że jest ona także podarta. Powoduje to, że pielęgniarka głośno zastanawia się jaki jest stan czystości bokserek pacjenta.
(egyptindependent)
Comments