
Przed nami rewolucja komunikacyjna w Egipcie.
W najbliższych tygodniach rządu Egiptu podpisze umowę z niemieckim konsorcjum Siemens Mobility na budowę drugiej i trzeciej linii kolei szybkich prędkości. Szczególnie trzecia linia jest ważna dla mieszkańców i turystów wypoczywających w Hurghadzie, a także w Safadze. Połączy ona bowiem Hurghadę z Luksorem.
Bezpośrednie połączenie ma się zaczynać w Safadze. Kolejne stacje to Sahl Hasheesh, Hurghada, Sauhadż, Kina, Kus i Luksor.
Pociągi dalekobieżne kursować mają z prędkością 230/h, a regionalne i towarowe z prędkością 160 km/h. Z Hurghady do Luksoru dostaniemy się więc w mniej niż dwie godziny. Zaprojektowana linia ma mieć 297 km.
Jednocześnie, po podpisaniu umowy, powstawać będzie druga linia łącząca miasto 6 October z Asuanem (925 km). Stacją łączącą obie linie będzie dworzec w Luksorze.
W tej chwili kończy się budowa pierwszego fragmentu, pierwszej linii kolei szybkich prędkości łącząca El Salam City (wschodnia strona Kairu) z Nową Stolicą Administracyjną (NAC). Długość torowiska wynosi 90 kilometrów. Cała pierwsza linia prowadzić będzie z Matruh nad Morzem Śródziemnym do Ajn Suchna nad Morzem Czerwonym.
Łączny koszt budowy drugiej i trzeciej linii wynosi 2,7 mld dolarów. Co istotne, wg. zapowiedzi firmy Siemens i egipskiego rządu budowa ma się zakończyć w dwa lata od podpisania kontraktu.
(egypttoday)
Comments